zondag 26 maart 2017

OP TRANSPORT DEEL 3

We rijden naar de volgende klant. Het is weer een dagje rijden. Diverse klanten zitten op hun spullen te wachten. Deze keer hoef ik niet met de kraan te lossen. Overal waar we komen is een kraan aanwezig.

Dat zijn hele andere kranen, dan die op onze wagen zit. Dat zijn van die kranen, waar ik al buikpijn krijg als ik maar denk dat ik daarin zou moeten zitten. Hoog in de kraan is de cabine. Ik moet er niet aan denken.

Voor onze zorgvragers is het leuk. Want die kraan staat in een andere straat. Hij kan zomaar bij ons op de wagen met een lus de delen pakken. En dan zie je zo het pakje kleiner worden. Hij tilt het over de daken heen, om het weer in een andere straat het naar beneden te laten gaan. Het is zo groot....

Met de vorige rit nog in mijn achterhoofd, besluit ik deze keer de sleutels er maar uit te halen. Ik moet er niet aan denken als hij zomaar weg zou rijden. Onze kraan hebben we niet nodig, dus is het geen probleem.

Onze zorgvrager wil niets liever dan binnen blijven. Want zo geweldig is het weer niet. Via het raam aan de achterkant houdt hij mij in de gaten. Ik help mee om de platen op zijn plek te krijgen en vervolgens loop ik naar de opzichter om een handtekening te krijgen voor de levering.

Ik loop weer langzaam naar onze wagen. Dan hoor ik ineens dat de motor gestart wordt. Ik kijk in mijn hand. Ik heb toch werkelijk de autosleutels in mijn hand. Hoe kan het nou dat de motor draait.

Ik loop naar de deur en doe die open. Hele vrolijke ogen kijken me dan aan. "Goed hé?" zegt hij. Ik ben verbaast en vraag wat hij heeft gedaan, terwijl ik snel achter het stuur kruip.
"Weet je niet hoe dat gaat?" vraagt hij.
"Hoe kan jij nou de auto starten, zonder sleutel?" vraag ik.

"O, dat leer je van Bassie en Adriaan, die doen dat ook in de film ! " .........."En het werkt"..........



Geen opmerkingen:

Een reactie posten