woensdag 6 juli 2016

DE GOEDERENBANK BERGEN LB


Profielfoto van Goederenbank Bergen"Het was weer een hoop herrie in de buurt" zegt één van de zorgvragers. "Ze hebben een feestje."
"Waar bedoel je?"  vraag ik.
"Daar" hij wijst uit zijn raam "Bij dat nieuwe bedrijf, naast de Multimate, waar vroeger de Boerenbond zat."
"Waarom hebben ze dan een feestje?"vraag ik.
"Die zijn net open" zegt hij. "O, een opening dus"  trek ik als conclusie. "Ja."

"Dat is voor mensen met weinig geld, toch? " gaat hij door.
"Dat klopt, die kunnen daar spullen krijgen, zoals een bed, kasten of kleding en schoenen." som ik op.
"Ik heb toch ook niet zo veel geld? "  geeft hij aan. "Klopt"  zeg ik.

"Dan ga ik daar ook heen." zegt hij triomfantelijk.
"O, en wat ga je dan halen?" vraag ik nieuwsgierig.
"Geld, natuurlijk" zegt hij, niet gelovend dat ik dat niet begrijp.
"Geld???" vraag ik nog eens "Maar dat hebben ze daar toch niet."
"Bij een bank hebben ze altijd geld."zegt hij.
"Maar dit is een goederenbank." geef ik aan, kennelijk snapt hij het woord goederen niet.
"Bank is een bank en daar kan je geld halen, en dit is er een voor arme mensen. dat ben ik ook, en alles is daar gratis, dus het geld ook." geeft hij stellig aan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten