maandag 25 juli 2016

DE BOSGROEP MOET PLASSEN

De bosgroep is een groep van een instelling bij ons in de buurt. Ze komen regelmatig bij ons op de dagbesteding om afval hout te halen. Een busje met een stuk of 5 jongens en twee begeleiders. Samen met de begeleiders mogen ze stukken hout in de aanhanger of busje gooien. Erg gezellig als die langs komen.

Nu komt het wel eens voor dat één van die jongens naar de wc moet. Normaliter geen probleem, Immers we hebben toiletten in het gebouw. Maar meestal zijn de jongens in het bos bezig. Op plekken waar even geen toilet aanwezig is. Dus wat doe je dan? Je plast even tegen een boom aan.

Ons gebouw staat aan de rand van het mooie natuurgebied de Maasduinen. Het is zelfs een beschermd natuurgebied. Dus vanuit mijn kantoor kan ik wegdromen, de hei opkijkend.
Eén van de jongens had bedacht dat hij niet naar de wc wilde gaan, maar gewoon tegen een boom aan wilde plassen.

Bomen genoeg op de hei. Dus hij loopt de hei op. Het eerste boompje, cq bosje stond vrij dicht aan de rand van de straat. Hij bestudeert aandachtig de afstand van gebouw en plasplaats. Hij roept: "Jullie kunnen mij zo zien, ik ga iets verder op staan." De groepsleider zwaait en de jongen loopt verder de hei op.

Weer komt hij bij een boompje en bestudeert weer de afstand tot ons gebouw. Helaas niet goed bevonden en hij roept: "Ik ga nog een stukje verder, hoor, want jullie mogen niets zien." De groepsleider zwaait weer, Inmiddels komt iedereen erbij staan uit nieuwsgierigheid wat er allemaal gebeurd.

Nog een eindje verderop vindt hij een goede boom. Hij doet zijn broek naar beneden en begint te plassen.  Als hij klaar is, is hij zo trots dat hij dit gedaan heeft dat hij vergeet zijn broek op te hijsen. In vol ornaat draait hij zich om en begint met beide handen te zwaaien en roept: 'Ik ben klaar hoor, zal ik nu maar terugkomen?" Wel handig als je even je broek optrekt, zullen we maar zeggen......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten