donderdag 30 april 2015

Alles uit de kast.

"Waarmee kan ik u van dienst zijn?"zegt ze vriendelijk aan de telefoon. "Een goede advocaat om een kort geding te starten". Er valt een stilte. Zo direct krijgen ze meestal niet een antwoord. Ik wil een kort geding starten samen met onze bewoners tegen de SVB en het zorgkantoor. Een andere keuze is er niet meer.

Maar ze komt met weer een andere oplossing. Er bestaat nog zoiets als een meldpunt. Het juiste loket. Voor degene die van het kastje naar de muur worden gestuurd. Oké. We  willen alles proberen, want ik dacht dat we alles al hadden geprobeerd:
Per Saldo heeft geprobeerd, iemand bij de SVB, de helpdesk langdurige zorg, de gemeente Bergen, het ministerie van volksgezondheid, diverse politieke medewerkers en partijen. We hebben zelfs de psychiater gevraagd van een van de bewoners, en dat is niet zomaar iemand, die zit in de top van de KNMG. En hij stuurt een app naar de heer van Rijn, want die vergaderen vaak samen.
De mentor krijgt geen gehoor, de rechtsbijstand krijgt nul op rekest. Rest nog de ombudsman, maar die hebben ook tijd nodig.

Afbeeldingsresultaat voor klok afbeelding


Tijd is iets wat ik bijna niet meer heb. Het geduld raakt ook bijna op. Wat moet ik straks doen? Als ik niet meer kan betalen??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten