dinsdag 10 maart 2015

SVB,"TREK HET RECHT" en de "HELPDESK HERVORMING LANGDURIGE ZORG"


Afbeeldingsresultaat voor per saldo

Als je slim bent, wordt je lid van Per Saldo. Elke budgethouder zou zich moeten aanmelden. Nu is dat best moeilijk want ook dat kost weer geld. En er is al zo gekort op de inkomens van mijn bijzondere mensen. Dus één is lid en zelf ben ik ook lid als zorgondernemer.


Per saldo biedt goede ondersteuning aan budgethouders, organiseren veel op het gebied van PGB en heel belangrijk : ze hebben een stem in Den Haag.

Toen ik niet terug werd gebeld door de SVB, en er geen betalingen werden gedaan heb ik contact gezocht met Per Saldo. Die komen dan meteen in actie en sturen de zaak zelf door naar de SVB. Dat heeft effect. In ieder geval ben ik terug gebeld. Na de tweede mail, ging er ook daadwerkelijk iemand bij de SVB ermee aan de gang. Tijdens dat telefoongesprek werd me duidelijk dat er een betaalgrens is. De mensen van de SVB mogen maar uitbetalen tot €5.000,= euro. Dus als de facturen hoger zijn blijft het liggen. Ook gaf de man aan dat wooninitiatieven een groot probleem zijn en ze niet weten hoe ze daarmee om moeten gaan. Hetgeen volgens mij betekent dat het gewoon blijft liggen.

Inmiddels zijn er nieuwe bestuurlijke afspraken gemaakt en zal Per Saldo alleen meldingen van individuele budgethouders doorzetten naar de SVB. De helpdesk hervorming langdurige zorg moet voor de zorgondernemers de zaken waarnemen. En jawel die hebben ook al contact met me opgenomen en inmiddels het dossier nogmaals naar de SVB doorgezet.
Helaas heeft dit nog niet tot een betaling geleid. Ik kan constateren dat iedereen er zeer druk mee bezig is, maar het is inmiddels al weer 10 maart en we zitten dus al 11 weken zonder geld.
Eens bedenken wat de volgende actie kan gaan worden. Misschien wel de rechtsbijstand.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten