maandag 9 maart 2015

mijn PGB, mijn SVB en mijn DgiD en NU???????

                                                                                                                   
Mijn bijzondere mensen, zijn zo bijzonder dat ze door de rechter een bewindvoerder en een mentor hebben toegewezen gekregen. Heel erg fijn voor ze, omdat ze zelf niet veel kunnen regelen. Maar volgens mij is hierover niet goed nagedacht bij de bedenkers van Mijn DigiD, mijn SVB en mijn PGB.

   Mijn PGB

Om van het systeem gebruikt te kunnen maken, moet je je aanmelden met vaak de basis van je DigiD. Maar hoe moet dat dan als je niet in staat bent om zelf je DigiD aan te vragen? Ook ben je niet in staat om te begrijpen wat iemand bedoeld als die zegt dat iemand anders dat aanvraagt.
Afbeeldingsresultaat voor mijn svb
Volgens mij is het strafbaar als iemand anders dat gaat aanvragen en gebruiken, zonder de toestemming van de persoon in kwestie. Ik heb nog niemand gevonden die zegt dat dat wel mag. De bewindvoerder geeft aan dat ik dat maar zelf moet doen, op mijn eigen verantwoording.
Daarnaast is er geen familie die het mag of zou kunnen doen. De mentor is er voor de zorgbehoefte en de bewindvoerder heeft nu niets meer te maken met het PGB.

Dus als er iets niet klopt in de gegevens, of er is een betalingsachterstand. Wie kan dat dan wijzigen of actie ondernemen? Eigenlijk niemand. Als je hierover belt met de instanties, krijg ik als antwoord : wie bent u, om hierover vragen te stellen. Want ik heb geen stem. Ik ben geen mentor en geen bewindvoerder.

MAAR IK BEN WEL DEGENE DIE DE ZORG VERLEEND EN DIE GRAAG BETAALD WIL WORDEN.

Of zie ik dat verkeerd???

Mijn bijzondere mensen, begrijpen niet waarover dit gaat. Ze kijken mij met grote ogen aan als ik mopper over de instanties. Die grote ogen die dan vragend kijken zo van: je blijft toch wel hier en je gaat toch niet weg Hé???
Natuurlijk niet ik laat ze nooit alleen. NOOIT!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten