zaterdag 28 maart 2015

Het ministerie van Volksgezondheid belt

Geloof het of niet, maar ik ben gebeld door het ministerie van Volksgezondheid.

Wat er vooraf ging:
Dinsdag kreeg ik in de gaten dat donderdag Het PGB met al zijn problemen weer eens in Den Haag werd besproken. Wat is er niet beter om ervoor te zorgen dat er mensen op de hoogte worden gebracht voor aanvang van het debat, van onze problemen. Dus woensdag ben ik aan de slag gegaan. Achter mijn laptopje, een brief opgesteld, Vervolgens iedere Kamerlid, die iets met zorg te maken heeft, gaan mailen. Ergens op de site van Per Saldo had ik ook nog mail adressen gevonden. Kort geschreven: Er zijn inmiddels een heleboel mensen op de hoogte gebracht.

Ja wel, er zijn zelfs Kamerleden, die serieus een mail terug sturen. In ieder geval krijg je van bijna iedere mail een ontvangstbevestiging. Dus je weet, er is iemand die er naar kijkt. De persoonlijke mails geven aan er iets aan te doen. Nou is dat iets wat ik al weken te horen krijg : ze zijn er mee bezig. Er wordt aan gewerkt en noem maar op.......

Maar gisteren werd ik gebeld door het ministerie van Volksgezondheid.   Projekt medewerkster van VWS. Ze luisterde aandachtig naar mijn verhaal. Gaf aan dat ze wilde helpen. Ze zou de helpdesk gaan informeren. Maar dat heb ik 4 weken geleden al gedaan. En Per Saldo hebben ook hun best gedaan. Van beide het ik woensdag nog bericht gehad, dat de SVB ermee bezig was. Maar ja, dat zijn ze al maanden. Een raar verhaal, volgens haar, die opgelost moet worden. Dus al mijn hoop is op haar gevestigd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten