dinsdag 9 januari 2018

LAATSTE REIS

Verslagen, wanhopend en machteloos staan we aan de rand van jullie gezin. Hoe vaak heb ik gevraagd of ik wat voor jullie kon betekenen. Een retorische vraag. Maar ja je wilt toch iets kunnen zeggen.

Elke keer denk ik : 'Wat valt er nog te zeggen?'
Ik kan de pijn niet wegnemen.
Ik kan het verdriet niet troosten.
Ik kan de tranen niet drogen, want er komt geen end aan.
Ik kan de woorden niet vinden, want de woorden zijn op.

Je gaat deze week beginnen aan je laatste reis. Eindelijk mag je gaan slapen, het is goed zo. Geen pijn meer, alleen maar slapen, slapen en nog eens slapen. De rust gaat komen die je hebt verdiend. Een spannende reis omdat je niet weet waar die eindigt. Eng omdat je deze reis alleen gaat maken.

Wij zullen ermee moeten leren leven. Maar dat gaat lukken want jou gezin staat er niet alleen voor.

Wij wensen je een goede reis en een behouden vaart.
Doe onze moeders de groeten.
En laat af en toe een sterretje vallen..............☆
                                                                              ☆
                                                                                       ☆

Geen opmerkingen:

Een reactie posten