woensdag 7 februari 2018

IN DE AANBIEDING

'Kom eens' Jeroen heeft mij binnen horen komen en is gelijk op me afgekomen. Hij maakt met zijn hand het gebaar dat ik naar hem toe moet komen. 'Kom eens' hij loopt op me af omdat hij denkt dat ik hem niet heb gehoord. Maar ik sta even met iemand te praten.

Hij trekt aan mijn mouw 'Kom nou eens, ik wil je wat laten zien'. Ik loop met hem mee naar zijn kamer. 'Dit moet jij even bekijken, want dit een een heel mooi koopje en dan ben jij niet zoveel geld kwijt. 'Ik wist niet dat ik iets ga kopen'. zeg ik tegen Jeroen.

Hij gaat achter zijn laptop zitten. Ik zie dat er allemaal gereedschapskarren op het beeldscherm staan. 'Maar ik heb geen gereedschapskar nodig hoor, daar kan ik niets mee op mijn kantoor'.
Jeroen begint te lachen. 'Dat snap ik heus wel hoor, maar je kan het toch voor mij kopen?' geeft hij als antwoord. "Weet je wel wat die kosten?' vraag ik.

'Dit is een koopje' zegt hij. Hij begint te zoeken. Zoals zo vaak heeft hij tig tabbladen openstaan op zijn computer. Dus hij kan het even niet vinden. Ik pak een stoel en ga naast hem zitten. 'Kijk ik heb het gevonden'. Hij wijst met zijn vinger de gewenste kar aan. "Maar Jeroen, die kost toch heel veel geld? zeg ik. 'Dat valt wel mee' zegt hij vrolijk 'kijk maar eens goed'.

Ik bekijk het beeldscherm. Ik zie een gereedschapskar, die vol zit met gereedschap. Rechts in het beeld staat dat als je die deze week nog besteld wordt het gratis bij je thuis bezorgd. Links onderaan staat dat als je deze kar bestelt met inhoud dan bespaar je € 999,=. Als je een beetje naar beneden scrolt dan zie je dat je de kar nu voor € 450,= kan kopen.

'Zie je wat dit kost? vraag ik Jeroen. Ik kijk hem aan, zijn ogen staan verbaast. 'Snap je het nou echt niet?' vraagt hij. Ik kijk nog eens naar het beeldscherm, kennelijk mis ik iets. 'Dit is echt een koopje hoor.' benadrukt hij nog eens. 'Nou dat mag je mij dan eens uitleggen' zeg ik nieuwsgierig. Wat heeft hij gezien wat ik niet zie?  Geen idee.

'Kijk' zegt Jeroen, hij wijst naar het stickertje waarop gratis staat. ' Je krijgt hem gratis als je het deze week besteld. En dan krijg je ook nog eens € 999,= toe'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten