zaterdag 7 maart 2015

SVB betaald uit, leve het PGB. dus niet!!

Alles zou goed komen, wordt er al weken geroepen in Den Haag. In december had ik al in de gaten dat er van alles fout zou gaan. Natuurlijk is alles op tijd ingeleverd, de zorgcontracten met bijbehorende zorgbeschrijvingen. Want dat bewijst de reacties van de SVB. Die waren ook al in december aan het reageren. Alleen ze deden het verkeerd.

De mensen in de PioenRoos vallen onder de WLZ. De beschikkingen van het zorgkantoor waren ook al gemaakt in december, en die geven de WLZ aan. En toch gaat alles fout. De SVB denkt dat ze bij de gemeente moeten aankloppen. Eén bewoner is zoek geraakt en daar komen geen brieven voor. En nog erger, er wordt niets uitbetaald. Nou ja, dat wil zeggen ik heb 1 betaling gehad. Halverwege januari kwam er een betaling voor diegene die zoek was en die dus kennelijk is teruggevonden.

Let wel een betaling van €0,19 eurocent.


Hoe zou ik die moeten verdelen over 14 begeleiders, die ieder hun eigen kosten in de maand hebben. Hoe moeten ze de huur betalen en kunnen ze wel boodschappen halen?  €0,19 eurocent, wat voor kosten zijn er gemaakt bij de SVB om deze betaling door te laten gaan en wat voor kosten moet ik maken, want die negentien cent moet wel door de boekhouder geboekt worden. Ik zal daarbij ook nog moeten uitleggen waar dit voor is bedoeld.

En dan te bedenken dat het inmiddels maart is en dat die betaling de enige betaling van dit jaar is.
extreme zorg??? Toch maar leveren, want onze mensen kunnen er niets aan doen. Misschien kunnen ze een tijdje logeren op het kantoor van het ministerie van volksgezondheid. Of hebben jullie een beter idee om ze te laten betalen??? Ik houd me aanbevolen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten