woensdag 25 maart 2015

Al 3 maanden betaald de SVB niets uit.

Je kan de televisie niet aandoen, of luisterend naar de radio, of het gaat weer over HET PGB. En dan vooral om het niet uitbetalen van mensen in de zorg. Iedereen is ongerust, maakt zich zorgen, houden alles in de gaten, hebben gesprekken en maken onduidelijke afspraken. Maar één ding staat vast:

ER WORDT NOG STEEDS NIET BETAALD!!!!!

Het enige wat je ziet en hoort is dat er heel veel mensen mee bezig zijn, ze zijn er heel erg druk mee. Ik vraag me dan af, waarmee zijn ze dan druk? Want ja, iedereen weet nu wel dat er niet betaald wordt. En dat de systemen niet goed werken en dat er te weinig mensen zijn aangenomen, die het kunnen afhandelen. Maar wat doen we met de hulp-behoevende mensen, die zich schuldig voelen omdat ze hulp krijgen, die niet betaald wordt. Wat doe ik met het personeel, die ook graag hun huur willen betalen. Wat als ik straks de bank niet meer kan betalen. Die zijn keihard. Die verkopen zo de zorgwoning, onder je neus vandaan. Het is onrechtvaardig, dat de overheid dit zomaar op zijn beloop laat. Want het geld is er, en als je maar met je neus in de krant of op tv wilt, dan krijg je misschien een schamele voorschot.

Ik vraag me steeds af, wil ik dat wel. Wil ik het risico lopen dat ze met camera's komen en dat dan misschien wel een bewoner in beeld komt. Die begrijpt er niets van. Die behoor ik te beschermen. Maar zodra het in de publiciteit komt, valt er weinig te beschermen. En wordt je overgeleverd aan de grillen van de media, die dan bepaald hoe iets gezegd gaat worden.

Er komt een moment dat je geen keus meer hebt. Want dan kom je dus geld tekort om alles overeind te houden. Ik heb inmiddels al meer dan anderhalve ton tegoed. Wat denken ze wel, dat ik dit er wel even bij doe. Mijn eigen financier, omdat er geen andere keus is. Met de dag wordt ik somberder. Want hoe is dit toch mogelijk. In de zakenwereld, is dit een onmogelijkheid. Want er wordt gewoon hard afgerekend. Niet betalen. Dan kom ik het wel halen. Maar onze overheid, en de SVB die zijn god almachtig en die zijn kennelijk niet aan te pakken.

Er zit een advocaat op, die hoopt met een brief op hun DAS papier, wel iets te bereiken. Maar ik lees ook al berichten dat er een kort geding gaat komen. Kennelijk schrikt dat ook niet af bij de SVB. Nog meer werk, ze hebben toch al niets te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten