woensdag 16 augustus 2017

NIEUWE TAFELPOTEN

Het is al enige tijd geleden dat Jeroen in een vlaag van verstandsverbijstering de poten onder zijn tafel heeft afgebroken. Niet erg slim, maar omdat hij grote muziekboxen heeft, dienden die voortaan als tafelpoten. Met de bedoeling om nieuwe poten te gaan halen.

Het moment van halen en kopen is aangebroken. Samen met Nico gaat Jeroen naar de Multimate. Alle aanwezige poten worden bekeken. Zoals altijd wil hij de grootste. Dat zijn poten bedoeld voor een sta-tafel met een hoogte van één meter tien. Niet echt comfortabel om aan te eten, legt Nico uit.

Jeroen vindt dat geen probleem, want dan maken we gewoon een verlaagd blad die we aan het grote blad kunnen hangen, waar een bord op past. Met de fantasie van Jeroen is niets mis. Nico stimuleert hem om toch maar de gewone hoogte te kiezen. Zo gezegd, zo gedaan. Met vier witte poten vertrekken ze weer naar huis.

Het is de bedoeling om de poten vandaag onder het blad te schroeven. Tijdens het ontbijt begint Jeroen over de poten. 'Jij hebt gisteren de poten betaald toch?' vraagt Jeroen. 'Dat klopt.' zegt Nico. 'Ik vind dat ik die moet betalen, want ik heb zelf de tafel kapot gemaakt.' geeft Jeroen aan.

'Daar heb je wel gelijk aan, dat zou je dus kunnen doen.' zegt Nico. Jeroen zit in gedachten en na een tijdje zegt hij 'Hoe gaan we dat dan oplossen?' 'Jij kan mij het geld geven voor die poten en dan heb jij betaald.'

'Oké, oké dan, dan zal ik jou het geld betalen en dan is het probleem opgelost.' zegt Jeroen.

Na een paar happen boterham zegt Jeroen ineens 'Maar dat kan helemaal niet.'  Nico kijkt verbaast 'Waarom kan dat niet?'

' Als ik jou nu ga betalen zijn de poten tweedehands en die hoef ik niet. '

Geen opmerkingen:

Een reactie posten