zondag 6 augustus 2017

CAMERA ZOEK

Ik lig onderuitgezakt naar de televisie te kijken. Nog even rust, voordat we naar de zorgwoning gaan. Na een paar daagjes rust lig ik totaal ontspannen met de telefoon in mijn hand. Ik voel de telefoon trillen. Een berichtje. Ik open de Whats-app en zie een foto van de camera van Kees. In het volgende appje wordt de vraag gesteld : Heb geen beeld, jullie een tip om dit te verhelpen. Het volgende berichtje geeft aan dat de camera ook piept.

Ik denk na wat het zou kunnen zijn, en kan maar één ding bedenken. Ik app terug: Ik denk dat Kees de stekker van de camera eruit heeft getrokken. Vervolgens wacht ik af.

De telefoon gaat, het is Ineke. Ik neem op. 'Hij heeft inderdaad de stekker eruit gehaald, en vervolgens heeft hij de camera verstopt.  Ik schiet in de lach. Dat is nu weer typisch Kees. De hele dag is hij al tegendraads geweest. Dus is dit een logische vervolg, op de gebeurtenissen van de dag.

'Wat doen we nu?' vraagt ze. 'Maak hem zelf verantwoordelijk.' geeft ik als antwoord. 'Dat heb ik al gedaan.' zegt ze. 'Ik heb aangegeven dat ik hem dan in de nacht niet kan helpen, als hij een epilepsie aanval krijgt. Ik dacht dat de camera nog boven in de hoek hing, maar dat was niet het geval en Kees gaf heel duidelijk aan dat hij niet ging vertellen waar hij de boel verstopt heeft. Even afwachten dus.'

Ineke verbreekt het contact en denkt na wat ze vervolgens moet gaan doen. Het is natuurlijk heel vervelend als het in een dergelijke nacht iets fout zou gaan. Ze pakt een deken en loopt naar boven. Kees ligt nog steeds in bed en kijkt over de rand van de deken naar Ineke. 'Wat kom je doen?' vraagt hij. Ineke installeert zich op zijn bureaustoel en legt de deken over haar heen. 'Doe niet zo gek' zegt Kees.

'Ik kan je niet zien als ik in bed lig en ik wil niet dat er iets gebeurt vannacht, dus ik heb besloten dat ik dan maar op jou stoel ga slapen.' Kees begint te grommen. Dit was zijn bedoeling natuurlijk niet. Er gaan een paar minuten voorbij. Plotseling gooit hij zijn deken aan de kant en zegt 'Oké dan ik zal zeggen waar het ligt.' Hij stapt uit zijn bed en opent een la van zijn ladekast. Daar haalt hij zijn kabel uit. Vervolgens haalt hij de camera uit de hoek van zijn kamer naast de kledingkast. Hij sluit alles weer netjes aan. Gaat in bed liggen en zegt dat Ineke naar bed kan gaan en wenst haar een hele goede nacht, met mooie dromen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten