zondag 9 juli 2017

RARE VLAGGEN

We rijden door een dorp. De weg is erg smal en ik moet goed uitkijken dat ik de stoepranden niet raak met de autobanden. De huizen en winkels zijn vlak aan de straat gesitueerd. Hij kijkt uit het raam. Ziet weer van alles.

Het is juni en dat betekent dat er veel scholieren en studenten examens hebben gedaan. De resultaten is te zien in het straatbeeld. Onze zorgvrager heeft daar nooit iets van meegemaakt.  Terwijl we daar rijden wijst hij naar een vlag : "Wat een rare vlag is dat, wat betekent dat?"
Ik begrijp eerst niet wat hij bedoeld, want ik zie gewoon een rood-wit-blauwe vlag. "Dat is de Nederlandse vlag." geef ik aan.

"Dat weet ik ook wel, maar wat is dat zwarte dan?" vraagt hij.
"Bedoel je de rugzak die aan de stok hangt?" "Ja."
Ik leg uit dat er dan iemand woont die geslaagd is voor zijn eindexamens. "Oké, die zijn dus geslaagd." herhaalt hij.

Vanaf dat moment wijst hij elke vlag die er maar hangt aan en vertelt trots dat daar iemand woont die geslaagd is. Weer wat geleerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten