woensdag 8 maart 2017

MUZIEK HELPT OVERLEVEN

Wie kent het niet? Het liedje van Guus Meeuwis. Proosten. Een positief liedje. Geniet van elk moment van het leven. Muziek helpt overleven.

Daar geloof ik heilig in. Ik zou niet zonder muziek kunnen. Nu kom ik uit een muzikaal gezin. Mijn opa had zelfs van drie orgels één gemaakt. Daar waren zoveel toetsen dat je de draad kwijt raakte.
Ook had hij een piano. Mijn oom die een paar jaar ouder is, leerde me al snel de vlooienmars. Wat werd opa dan boos. Want de vlooienmars was volgens hem geen muziek.

Toch is het de vlooienmars die ons met bijzondere mensen kan binden. Want vele zijn best muzikaal. Muziek voel je van binnen. Muziek is leven. Kijk maar naar de Josti band. Zij hebben hun eigen manier gevonden om muziek op te schrijven.

Bij ons thuis staat ook een piano. De meesten die op bezoek komen kunnen het niet laten om er even op te spelen. Hoe mooi is het dan dat je iemand de vlooienmars kan leren. Uit ervaring blijkt dat dit makkelijk te doen is. Hoe trots zijn ze als ze dit ten gehore kunnen brengen. Want het is echt een melodie.

Ook in tijden van verdriet zie je dat ze troost vinden bij muziek. Er zijn heel veel liedjes die dat als thema hebben. Dan breken er tijden aan dat muziek echt helpt overleven. Het woord overleven zegt het al, daar zit de boodschap in dat je uiteindelijk weer bij leven terechtkomt.

Maar muziek kan ook op de creativiteit werken. Want hoe mooi is het als je zelf een gitaar kan maken. Met behulp van een muzikale begeleider heeft hij de gitaar gemaakt. Alles zelf gezaagd en geschuurd. En weet je???????????
Hij doet het ook nog. Hoe mooi is dat???????????................

Geen opmerkingen:

Een reactie posten